כל כך צפוי • חברי הכנסת העלו לעצמם את המשכורת

דוד לזר 2 Comment on כל כך צפוי • חברי הכנסת העלו לעצמם את המשכורת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שכרם של חברי הכנסת יעלה – כך קבעו הם בעצמם.  ועדת הכנסת התכנסה היום (שלישי) לישיבה שהפכה לסוערת – בעקבות דרישת קבוצת חברי כנסת בראשות יעל גרמן 'יש עתיד' ושלי יחימוביץ' מ'המחנה הציוני' לבטל במיידי את העלאת השכר האוטומטית שאמורה להתבצע, כמדי שנה, במשכורת חודש ינואר הקרוב, ובכך לשנות את שיטת הצמדת שכר חברי הכנסת.

יחימוביץ אמרה לאחר ההעלאה כי אני "מתביישת היום להיות במועדון של שומרי השמנת לעצמם". ח"כ יעל גרמן אמרה בדיון: "במצב שבו דוחים העלאת שכר של חיילים, איך אנחנו יכולים לחשוב על העלאה שלנו?".

השכר של חברי הכנסת צמוד זה שנים לשכר הממוצע במשק ולכן הוא עולה מדי שנה בשיעור ניכר. וזאת למה? כי ככל שמפטרים יותר בעלי שכר נמוך, או ששכר המינימום עולה מעט, שכר חברי הכנסת קופץ.

השנה יעלה השכר הממוצע בכ-2.5%, ולכן שכרם הנוכחי של חברי הכנסת, ‭40,029‬ שקל ברוטו בחודש, צפוי לעלות.

ח"כ יחימוביץ' אמרה בדיון היום כי "לא רוצה להתייחס למנגנון ההצמדה, אני חושבת שהוא לקוי. השכר הממוצע לא משקף. השכר החציוני הוא זה שמשקף. צריך לייצר מנגנון הצמדה שמחובר לחיים האמיתיים. ההצמדה המטיבה גורמת לקפיצה לא פרופורציונלית בצורה חריגה ומנקרת עיניים השנה במיוחד".

לאחר אישור ההעלאה כתבה ברשת החברתית כי "אני מתביישת היום להיות במועדון של שומרי השמנת לעצמם. ההחלטה להשאיר את ההעלאה המופרזת בשכר הח"כים על כנה למעט שינוי קוסמטי עלוב ומגוחך היא בושה וכלימה לכנסת ולח"כים, אלא שלמרבה הצער נראה שהבושה אבדה כליל. חבל שהח"כים שנאבקו בחרוף נפש על העלאת שכר של אלף שקל בחודש שעה ששכרו של הציבור נשחק ונפגע – לא מוצאים את העוז ותעצומות הנפש להילחם כך עבור האינטרס הציבורי. לצערי צפינו היום בועדת הכנסת במחזה מחפיר שבו הוסיפו מקצת הח"כים חטא על פשע ותקפו את נציג הועדה הציבורית לקביעת שכר הח"כים בשל המלצתם לח"כים לוותר על העליה המתוכננת".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    עין רואה ואוזן שומעת וכל מעשיך בספר נכתבים